16 aprilie 2018

Roma într-o zi - 29 mai 2017


     Vrem să ajungem de fapt în Cinqueterre, dar găsim timp și să trecem o zi și prin Roma.
     Ideea inițială era să mergem cu mașina. Deja stabilisem să trecem prin Roma, Pompei, apoi să ne plimbam prin Toscana și Cinqueterre.  Doar că un amic tocmai îmi dă vestea că înainte de Rusalii se însoară, iar amicii cu care mergem trebuie să se întoarcă pană pe 6 iunie, și astfel perioada de vacanță se scurtează brusc. Deci ce ne mai rămâne? avion... Avion să fie! Pai ce rută? unde, cum!?
     Prețuri ok pentru perioada asta sunt spre Roma, iar întoarcere din Bologna. Le luăm așa și începem să schițăm care va fi traseul. După îndelungi dezbateri ne hotărâm la o noapte în Roma, 4 în CinqueTerre și 2 în Florența. 
      Trist a fost că din 4 am rămas 2. Asta este! Oricum trebuie să sărbătorim 3 ani de la nuntă, nu renunțăm. Iar biletele de avion oricum erau luate.
      Cu o seară înainte de plecare am mers la nuntă, de la care a trebuie să plecăm fix la partea cea mai plăcută -  friptura și tortul, dar nu am avut ce face, aveam avionul la 10. Ne-am grăbit să plecăm pentru că nu aveam bagajul făcut. Cei de la Ryanair te pun sa alegi câte kilograme să aibe bagajul. Noi am ales 15, și normal ca noi aveam mai mult și a trebuit să facem ceva permutări și să lăsăm acasă bocancii, trepiedul și unele haine.
     Ceasul a sunat la 6, l-am amânat în scârbă, dar nu de multe ori ca de obicei, ci doar o dată. Nu vrem să ratăm avionul. 
     Am ajuns în aeroport, am reușit să lăsăm bagajele și așteptăm frumușel îmbarcarea. În avion am avut ideea să ne uităm pe hârtiile tipărite cu obiectivele și cu modul de ajunge la hoteluri... super suprem, ne-am dat seama că hârtiile le-am uitat acasă... nice..., ne-am mai chinuit și să le tipărim... Noroc cu telefonul lui Andi, am deschis datele și Gps și am ajuns cu bine la hotelul din Roma, după ce am cam traversat-o așa la picior... vreo 50 de minute.  Găsim hotelul, de fapt un apartament închiriat într-un bloc de locuințe. Super ok, pare o garsonieră, dar buda zici ca e din timpul lui Traian. Avem Auchan lângă noi, gara Tirbutina este la doi pași... mai de uriași (cam 15 minute). Despachetăm și mergem spre Gara Tiburtina, de aici putem ajunge ușor în centrul Romei cu 1.5 euro, biletul de metrou. 
     Coborâm direct la Piața Colosseum și de acolo începem să ne fâțâim. Unde, că nu avem loc, multă lume, aglomerație, șanse să intrăm în Colosseum aproape nule, la fel și pentru grădina de lângă. Hotărâm să ne plimbam în jurul lui și apoi să mergem pe jos spre Fontana Di Trevi, iar de acolo spre cartierul Trastevere și înapoi acasă. Am dat roată Colosseumului, tot încerca să ne agațe un nigerian să cumpărăm ceva de la el. Am reușit în cele din urma să scăpăm. 




     Am vrut să intrăm în Columna lui Traian de unde puteai admira Roma, dar nu am reușit, probabil trebuia cumpărat un bilet de undeva, mai ales că făcea parte dintr-un complex de ruine. Peste tot unde te uitai în Roma ruine:  amfiteatre, palate, teatre... Plus că peste tot unde te uitai pe străzile principale erau scene și podiumuri, iar poliție și armată peste tot. Mult mai târziu ne-am dat seama că se pregăteau de ziua națională a Italiei care este pe 2 iunie.





     După ce am renunțat la ideea de intra în Columnă, am plecat spre Fontana di Trevi. Pe drum intrăm într-un magazin unde am iesit ușor alcoolizați datorită lichiorurilor (limoncello, nocciolla, ciocolată) care stăteau și te îmbiau reci, alături de niște bruschete cu trufe.  Desigur că pe drum ne-am agățat și de o înghețată. Era delicioasă!! La fântână aglomerație mare, de abia am reușit să ne facem poze.


     Superbă într-adevăr, dar nu puteam nici să ne apropiem de ea... Dar înghețata a rămas o amintire plăcută, și apoi am trecut pe lângă un local în care aveau un perete curgător de ciocolată și fabricau și înghețată. Prețul unei cupe cam de la 2.5-3 euro în sus, și cornetul puteai să îl iei îmbrăcat și cu ciocolată... La sfârșitul călătoriei din Italia am tot văzut acest lanț de magazine, așa că nu i-am dus dorul.
     Am mai reușit să ne intersectăm și cu Pantheonul, pe care l-am terminat repede.


     Ne-am continuat, pe jos, periplul prin Roma până în cartierul Trastevere, unde ne-am oprit pentru o cina târzie la un restaurant - El Romano :D. Acolo am încercat pizza lor (5-6 euro) și am luat un platou cu bruschete (10 euro) cu roși, cu un pateu foarte gustos de anghinare ce aducea cu vinetele și o bruschetă cu măsline și trufe delicioasă. Plus o carafă de vin, că doar suntem în vacanță. 



     Pe aici este și Bocca della Verita, dar biserica unde se află era cam închisă la ora aia, așa că nu am văzut-o. 
     Ghiftuiți ne-am întors spre hotel, evident după ce ne-am rătăcit un picuț. Uitându-ne pe harta pe care o aveam am zărit un M, evident că l-am asociat cu metroul... și dai și caută-l... ne-am întors pe străduță, am luat-o înainte, am cotit, până Andi a avut o idee magnifică, s-a uitat din nou pe hartă și a realizat ca M-ul era doar litera de la zona M de pe hartă, nu de la metrou...:D. Desigur că metroul pe care îl căutam noi era la câteva străzi distanță, dar așa ne-am făcut și noi digestia și pofta de somn, căci trebuie să fim bine odihniți pentru noile aventuri ce vor veni, căci Cinqueterre, venim...!!!!!!


Informații utile sau mai puțin utile
- cu toate că sunt câteva variante de ajuns de la Aeroportul Ciampino în Roma (tren, taxi, autobuz), noi am luat autobuzul care merge direct în centru, la stația Roma Termini. Sunt câteva companii care fac acest lucru, dar noi am mers cu cei de la romeairportbus.com. Prețul a fost de 4,90 euro, dar a trecut ceva timp de atunci că pe site-ul lor acum scrie 5,90 euro.
- hotelul în care ne-am cazat a fost Affittacamere Holiday And Rome, pe care am găsit-o pe Booking. Nu a fost cea mai de fiță cazare, dar nu a fost nici rău. A fost destul de decent.
- singurul transport în comun folosit în Roma a fost metroul care, după cum am zis, a costat 1,5 euro călătoria. Din Gara Tiburtina am luat metroul a doua zi dimineața spre Roma Termini, de unde am luat trenul spre La Spezia.  


Un articol scris de Ioana

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

aventurile Ioanei și ale lui Andi

Un produs Blogger.

Contact

Nume

E-mail *

Mesaj *