12 august 2016

În vizită la Iacobdeal - 16 aprilie 2016



     Pentru ca încă mai era timp, ne-am gândit să mergem spre Iacobdeal, un lac în localitatea Turtucoia.



     Acest lac este un lac antropic format în urma dinamitării uneia dintre galerii, ceea ce a făcut ca apa din pânza freatică să inunde locul într-o veche carieră de granit. În lac cică se mai găsesc încă utilajele și are 20 de metri adâncime.


     Iacobdeal a fost cumpărat și este proprietate privată, dar persoana care îl deține nu a pus taxa de vizitare, iar cei care vor sa vina sa îl viziteze și să facă o baie în el o pot face nestingheriți. Din câte am înțeles sunt destui curajoșii care vin aici să se arunce în lac.


    





      Lacul cu toate ca are pești nu comunică cu nici o altă sursă de apă el alimentându-se cu apă de ploaie și cu apă subterană. A fost populat cu peștii, dar pescuitul este interzis.

     Se ajunge pe drumul care pleacă din Măcin, trece de Greci și înainte de Cerna se face dreapta pe un drum neasfaltat. Mai jos am pus harta cu drumul pe care l-am făcut noi. Mai sunt câteva indicatoare unele sunt chiar în dreptul carierei, se ocolește cariera prin stânga, se poate ajunge cu mașina până aproape de lac cu orice fel de mașină.




     Pe lângă lac am văzut foarte mulți popândăi, dar au fost destul de rapizi și nu am reușit să-i fotografiem. De fapt toată zona este plină de acești băștinași. Există și un mic tunel care ajunge până aproape de lac.


Așa se vede lacul din tunel.

Așa se vede tunelul dinspre lac.
     În jur sunt ruinele vechii exploatări, din câte ne-am dat seama.  



     Ne-am întâlnit și cu "ghidul" local, i-am plătit taxa de acces, niște biscuiți , și am plecat spre Măcin.




Un articol scris de Ioana

2 comentarii:

  1. E bun si drumul pe care ati mers voi, insa e unul mai scurt din Turcoaia :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hehe, important că am ajuns bine și nu ne-am rupt masina în două. Oricum am fost acolo pentru că ne-ai spus tu de el. Doar că am ajuns cu un an mai târziu...

      Ștergere

aventurile Ioanei și ale lui Andi

Un produs Blogger.

Contact

Nume

E-mail *

Mesaj *